Aim'n add

Aim'n add
Aimn har fyllt på i sin outlet!!

söndag 29 januari 2017

Rune Ljungdahls stiftelse

Rune Ljungdahls stiftelse
Box 144
SE-296 22 ÅHUS
E-post    srj@telia.com

ÄNDAMÅL: Att främja sådan verksamhet som medverkar till
1 - Vård av behövande ålderstigna, sjuka eller lytta genom att ge understöd, stöd till forskning om sådana förhållanden samt uppmuntran och bidrag till gode män,
2 -Bidrag ges företrädesvis för musikstudier till enskilda och organisationer. - här betalar stiftelsen ut bidrag för utbildning och kringkostnader, men inte till instrument.

VEM KAN SÖKA: Enskilda och juridiska personer i Sverige. Bidrag ges inte till hyror eller reglering av hyresskulder eller andra skulder. Inkomst/förmögenhet inte får överstiga 150 000 kr efter grundavdrag för enskilda.

ANSÖKAN: När som helst under året. Egen skriftligt utformad och underskriven ansökan med lämpliga bilagor. All kontakt med stiftelsen ska ske brevledes. Observera ingen kontakt via telefon.

Mer info och ansökan HÄR

5 kommentarer:

  1. Har väll ingen komenter men behöver ansöknings handlingar Är MS mår så där Francisca Franco Fredriksbergsvägen 12 14431 RÖNNINGEär fönktions ned satt skulle behöva för att leva bra

    SvaraRadera
  2. Jag är mycket sjuk cancer i binjuren och tolvfingertarmen, giftstruma, gallan har läckage, hypofysen har påverkats så jag blir väldigt förvirrad. Vi hittade en fin lägenhet(båda lever på lägsta förtidspension, dessutom bor 2 av vara söner där och vår äldsta sons flickvän. Vi köpte alla möbler vi behövde iallafall det nödvändigaste begagnat o va stolta över oss själva (både jag och min sambo har ptsd, social fobi och panikångest så detta var för oss något som kanske för andra svårt. 2 dagarefter vi flyttat in upptäckte vi att lägenheten är invaderad av råttor vilket hyresvärden visste om så nu ska vi upp i ratten mot dom vilket känns jobbigt jag är ofta på sjukhuset ibland 3 gånger i veckan. Enligt läkarna får jag inte vistas i lägenheten pga att mitt immunförsvar är nästan obefintligt. Råttorna har bitit sönder en divan soffa, en hörnsoffa, 2 dubbelsängar, 1 160 säng, våra kläder, handdukar, sängkläder osv, vi har inte råd att än en gång råd att bygga upp ett nytt hem. Just nu sover vi 6 personer i min mammas lilla 2a.skulle bli glad för vilket bidrag som helst, önskar också kunna köpa en varsin julklapp till mina 3 barn o 2 barnbarn. 🙏🙏🙏🙏

    SvaraRadera
  3. Hoppas att hemförsäkringen täckte lite.

    SvaraRadera
  4. Vart hittar jag ansökningspapper på nätet?

    SvaraRadera
  5. Läs på klicka här. Ingen blankett endast eget brev med handlingen

    SvaraRadera